بی‎سوادان قرن 21 کسانی نیستند که نمی‎توانند بخوانند و بنویسند بلکه کسانی هستند که نمی‎توانند بیاموزند، آموخته‎های کهنه را دور بریزند و دوباره بیاموزند.    «الوین تافلر»

      جایی که مردم از دولتشان بترسند، ستم حاکم است و جایی که دولت از مردم بترسد، آزادی وجود دارد.    «توماس جفرسون»      
کد خبر: ۲۸۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

با این مواد غذایی اشتهایتان را کم کنید

زمانی که رژیم لاغری را دنبال می کنید، طبیعی است که بدن شما نیاز داشته باشد بعضی غذاهای پر کالری را مصرف کنید، یعنی غذاهایی که شیرین یا شور هستند.
به گزارش خرداد  نقل از پندار آنلاین:  این موضوع زمانی که عصبی یا افسرده هستیم نیز به همین ترتیب اتفاق می افتد. برای جلوگیری از بروز چاقی در چنین شرایطی، پیشنهاد می کنیم بعضی غذاهایی را میل کنید که اشتها را کاهش می دهند و در هر لحظه ای نیز قابل مصرف هستند.   مواد غذایی که اشتها را کاهش می دهند گاهی مغز این فرمان را از بدن می گیرد که گرسنه هستیم اما در واقع این احساس، گرسنگی نیست بلکه احساس نگرانی، عصبانیت، افسردگی و احساسات روحی است. زمانی که این فکر به سرمان می آید که باید هر چیزی که می توانیم را بخوریم، ممکن است بدون هیچ نگرانی از چاق شدن یک پاکت چیپس یا یک کیک را به طور کامل بخوریم. برای کسانی که رژیم لاغری را دنبال می کنند، طبیعی است که گاهی احتیاج بسیار شدیدی به خوردن مواد غذایی پیدا می کنند، به خصوص زمانی که غذای اصلیشان کالری کمتری نسبت به قبل از رژیم داشته باشد. اگر می خواهید نتایج بهتری کسب کنید و تلاشتان در تحمل رژیم لاغری ثمربخش باشد، پیشنهاد می کنیم که مواد غذایی زیر را برای کاهش اشتها مصرف کنید:   ماست یونانی ماست یونانی بر خلاف ماست های طبیعی دیگر، یکی از مواد لبنی است که لاکتوسرم مایع آن گرفته شده است. در نتیجه این ماست، خامه ای تر به نظر می رسد و پروتئین بیشتری دارد. زمانی که خیلی احساس گرسنگی می کنید، کافی است یک کاسه ماست خوری ماست یونانی بدون شکر بخورید. این ماست ۱۵ گرم پروتئین با کیفیت به بدن می رساند؛ این در حالی است که ماست معمولی فقط ۷ گرم پروتئین دارد. پروتئین برای رفع گرسنگی بهتر از کربوهیدرات ها یا چربی ها عمل می کند و کالری کمتری نسبت به آن ها دارد. پنیر یک یا دو تکه پنیر می تواند اشتهای شما به خوردن را از بین ببرد. بهتر است پنیری مصرف کنید که نمک و چربی آن کم است. برای جلوگیری از ریزه خواری ها باید مواد غذایی را بخورید که پروتئین آن ها به مقدار کافی است. زمانی که فکر می کنید دیگر نمی توانید یک دقیقه هم تحمل کنید و چیزی نخورید و زمان زیادی هم به خوردن غذای اصلی باقی مانده، یک تکه پنیر بدون چربی و کم نمک کمک بسیاری می کند.   قهوه دارک (قهوه سیاه) در مورد کافئین و تاثیرات آن نظرات ضد و نقیضی وجود دارد. اما همه معتقدند که نوشیدن یک فنجان قهوه در روز هیچ ضرری برای سلامتی ندارد. البته برای تناسب اندام محدودیت انتخاب قهوه وجود دارد. قهوه باید حتما دارک باشد و شکر، خامه، شیر یا هر چیز دیگری به آن اضافه نشده باشد. قهوه می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش و حس گرسنگی را کاهش دهد. تاثیر قهوه بر جلوگیری از گرسنگی تا سه ساعت بعد از نوشیدن ادامه دارد. بنابراین می توان از آن به عنوان یکی از سه نوشیدنی برای کاهش وزن در کنار آب و چای سبز نام برد.   آووکادو آووکادو یکی از میوه هایی است که برای کاهش اشتها بسیار پیشنهاد می شود زیرا این میوه دارای ماده مغذی امگا ۹ است که به طور کلی برای جریان خون و به خصوص برای قلب بسیار مفید است. امگا ۹ بسیار سریع تر از کربوهیدرات ها و حتی پروتئین ها گرسنگی را رفع می کند. این میوه می تواند جایگزین بسیار خوبی برای مواد همیشگی ای باشد که در ساندویچ ها و سالادها استفاده می شود.   روغن زیتون مزایای روغن زیتون شبیه به خواص آووکادو است. روغن زیتون تصفیه نشده مواد مغذی مهمی دارد که با اشتهای زیاد مقابله می کند. این روغن خوش طعم، به غذا طعم دلپذیری نیز می دهد. زمانی که اشتهایتان زیاد است می توانید روغن زیتون را روی سالاد بریزید و مصرف کنید و به این ترتیب حس خالی بودن معده را از بین ببرید. سوپ سبزیجات بدون شک سوپ سبزیجات یکی از بهترین غذاها در کاهش اشتها است. سوپ که مایعی گرم است می تواند معده را تا چند ساعت پر نگه دارد. سوپ سبزیجات از سبزی های متنوعی تشکیل شده که به خوبی پروتئین بدن را تامین می کنند. خوردن یک سوپ سبزیجات خوش طعم می تواند نگرانی و عصبی بودن را از بین ببرد. سوپ بهترین و خوش طعم ترین غذا در فصل سرد زمستان است.   فلفل قرمز اگر از طرفداران ادویه های تند هستید، حتما از مزایای فلفل قرمز برای کاهش وزن استفاده کنید. اضافه کردن فلفل قرمز به غذا می تواند کالری های مصرفی روزانه را به شکل چشمگیری کاهش دهد. فلفل قرمز گیرنده های مخصوص حس سوزش دهان را فعال می کند و فرد برای رهایی از این حس سوزش از غذا خوردن دست می کشد. از فلفل قرمز بر روی غذاهایتان حتما استفاده کنید.   اسموتی های میوه ای مطمئنا خوردن سیب یا گلابی به همان خوشمزگی اسموتی های میوه نیست. به راحتی می توانید در خانه اسموتی میوه هایی را که دوست دارید تهیه کنید. اما به یاد داشته باشید که هرگز نباید به آن شکر اضافه کنید بلکه باید کمی آب بریزید تا غلظت اسموتی کم تر شود. اسموتی میوه های مختلف را تجربه کنید و از این نوشیدنی مغذی کم کالری لذت ببرید.  
برچسب ها: اشتها ، مواد غذایی ، غذا
پربیننده ترین
چند رسانه ای
پر بحث ترین
خواندنی
گشت‌وگذار خبـری
نظـرگـاه