counter create hit تشدید حملات رسانه های دلواپسان علیه آیت الله هاشمی
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۵۵۶۲۴
همزمان با شکست سنگین محافظه کاران در انتخابات مجلس

تشدید حملات رسانه های دلواپسان علیه آیت الله هاشمی

آتش توپخانه ای رسانه های دلواپسان و جریان محافظه کار علیه آیت الله هاشمی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که پیروز اصلی انتخابات خبرگان اخیر بود شدت گرفته است.
سرویس سیاسی خرداد: پس از آن که خبرگزاری صدا و سیما مدعی شد که مشاور آیت الله هاشمی که این خبرگزاری و سایر رسانه های وابسته به محافظه کاران با عنوان مشاور "آقای هاشمی" از او یاد می کنند تمام حساب های کاربری خود در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را به حالت تعلیق درآورده است و این موضوع از سوی دفتر آیت الله هاشمی تکذیب شد حملات رسانه های دلواپسان علیه شخص او به شدت افزایش یافته است. 

به گزارش خرداد، این موضوع البته قابل درک است چرا که انتخابات مجلس اخیر شکستی سنگین و بزرگی برای محافظه کاران و طیف وسیعی از جریان اصولگرا بود. رای دهندگان با رای خود نشان دادند که خواستار تداوم تلاش دولت روحانی برای پیشرفت اقتصادی و رفاه بیش تر و تعامل سازنده با جهان هستند و از غوغاسالاری و نزدیکی به طیف هایی که دائما در حال تهدید هستند علاقه ای ندارند. 

در این راستا روزنامه "جوان" وابسته به سپاه در مصاحبه ای که با آیت الله دکتر محسن حیدری از روحانیون اهواز و از نمایندگان استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری انجام داده تلاش بی شائبه ای را صورت داده تا به تخطئه وجهه آیت الله هاشمی بپردازد. 




آیت الله حیدری در این مصاحبه که با عنوان "هاشمی در خبرگان حالت انتقام گیری به خود گرفته است" به پرسش های مغرضانه خبرنگار پاسخ داده است. نکته جالب این که خبرنگار "جوان" حتی نتوانسته یا نخواسته ساده ترین اصل اولیه هر مصاحبه ای یعنی بی طرفی را حفظ کند. خبرنگار با طرح مسائلی چون "اینها در فضای مجازی بیش تر جولان می دهند اما آنجا هم موفق نشدند؟"، "دنباله روی های آقای هاشمی تلاش کردند تا کسانی که علیه فتنه 88 موضع گیری کردند از پنجمین دوره مجلس خبرگان حذف شوند" نظر مثبت آیت الله حیدری را جلب کند که ایشان نیز در تمام موارد با مصاحبه کننده همراهی کرده و نظر او را تایید کرده اند. 

آیت الله حیدری علیه ایت الله هاشمی می گوید:" بي‌شك رفتار آقاي‌هاشمي دور از شأن روحانيت است. در واقع ايشان حالت انتقام‌ گيري پيدا كرده است كه كسي را كه در خط او نيست و به مذاق او نمي‌خورد، تخريب كند و بكوبد تا نفس راحت بكشد و كار خودش را پيش ببرد. كساني را تشويق مي‌كند كه يا همراه او باشند يا دست كم نسبت به او بي‌تفاوت باشند و موضع منفي نگيرند". 

"جوان" با تلاش و زمینه چینی برای ایجاد این تصور که آیت الله هاشمی در مجلس خبرگان پایگاهی ندارد پرسشی را از آیت الله حیدری مطرح کرده و او نیز جواب دلخواه خبرنگار را می دهد:" هيچ، ايشان زمينه بسيار پاييني دارد، ما در اين اجلاسيه، آقايان نماينده را ديديم و ديدگاه‌هايشان را ارزيابي كرديم. مي‌توانيم بگوييم كه در حال حاضر، بيشترين زمينه نسبت به آيت‌الله جنتي وجود دارد". خبرنگار در بخش پایانی مصاحکبه این پرسش را مطرح می کند که آیت الله جنتی ایا نامزد ریاست مجلس خبرگان می شود که مصاحبه شونده پاسخ می دهد:" الحمدلله سلامت نفس و استقامت روحي و سلامت جسماني ايشان به‌رغم كبر سن، فوق‌العاده بالاست و از نظر سلامت جسمي هم، شرايط بسيار بهتري نسبت به آيت‌الله يزدي و مرحوم آيت‌الله مهدوي كني و موقعيت بسيار بالايي هم در بين اكثريت قريب به اتفاق آقايان خبرگان دارند و لذا ما پيش‌بيني مي‌كنيم ايشان رئيس دوره پنجم مجلس خبرگان شوند". 




علاوه بر زمینه چینی روزنامه "جوان" نزدیک به سپاه درباره نامزد آیت الله جنتی برای ریاست خبرگان، سایت "رجانیوز" از سایت های وابسته به جریان دلواپسان که ارادت خاصی به ایت الله مصباح یزدی دارد نیز با انتشار مطلبی تحت عنوان "راز عتاب های صریح رهبری به خط استحاله؛ ایران بدون روحیه انقلابی، غایت اهداف استحاله" با حمله علیه آیت الله هاشمی می نویسد:" این تلاش برای استحاله و دفن کردن اصول انقلابی پروسه‌ای طولانی را شامل میشود که به صراحت و با عنایت به بررسی های تطبیقی میتوان «هاشمی رفسنجانی» را لیدر آن دانست . از جعل خاطرات در جهت پیش بردن اهداف سیاسی در مقاطع حساس تحقیر توان نظامی را همگی در راستای این خط میتوان تحلیل کرد که وی آگاهانه در تلاش است تا قطار انقلاب اسلامی را به تدریج از ریل انقلابی گری و تفکرات اصیل خارج ، و به ریل سازش‌کاری و محافظه‌کاری و عافیت طلبی اندازد". 

نکته جالب این است که زمانی که اظهارات آیت الله هاشمی به ضرر جریان دلواپس است آن را "جعل خاطره" قلمداد می کنند اما زمانی که می خواهند از آن مصادره مطلوب کنند استفاده و بازگو می کنند. 




در این راستا، سایت "مشرق" نزدیک به محافظه کاران امروز با انتشار مطلبی تحت عنوان "هاشمی رفسنجانی: مرفهین دلشان برای اسلام نمی سوزد" می نویسد:" بنا بر خاطرات، هاشمی رفسنجانی در سال‌های دور و بعد از پیروزی انقلاب، در حرف به دنبال اسلام مستضعفین بوده است و در اظهاراتش می‌گوید: فاصله گرفتن ما از مستضعفان بدترین ضربه به اسلام است". 

این سایت با هدف تخریب وجهه آیت الله هاشمی می نویسد:" هاشمی رفسنجانی در سال‌های دهه شصت حرف‌هایی متفاوت از عمل سال‌های بعد خود می‌زد: در کتاب خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی دراین‌باره می‌خوانیم که او در توصیه به روحانیت می‌گوید: "من به شما مخصوصاً روحانیت عرض می‌کنم که حالا محرم هم است، در بحث‌هایمان مواظب باشیم ما واقعاً هر وقت از توده مردم از مستضعفان و از محرومان فاصله بگیریم بدترین ضربه را به اسلام زده‌ایم. طبقه مرفه و متمکن، آدم‌های خوب درونشان است، زیاد هم هست؛ اما آن‌ها دلشان برای اسلام نمی‌سوزد، آن‌ها لشگر اسلام نیستند، در حد خودشان باید مواظبشان بود که کار بکنند، تلاش بکنند و زندگی‌شان را بکنند؛ اما روحانیون تیپ معمم، ما منادیان اسلام باید خودمان را از طبقه متوسط و پایین‌تر از متوسط بدانیم، زندگی‌مان را باید همین‌طور کنیم؛ یعنی همین حالتی که شما دارید بسیار خوب است...". 

علاوه بر نشریات و سایت های اصلی جریان محافظه کار و دلواپسان، سایت های درجه چندمی آنان نیز به حملات علیه آیت الله هاشمی ادامه می دهند تا شاید نامی برای خود کسب کنند و در فضای مجازی مطرح شوند. 



پایگاهی اینترنتی موسوم به "جامعه تحلیلی خبری ندای اصفهان" با انتشار یادداشتی تحت عنوان "اشتباه بزرگ هاشمی رفسجانی؛ غفلت یا خیانت" ضمن توهین اشکار به آیت الله هاشمی می نویسد:" در روزگاری که انگری بردزها سفیر صلح معرفی می شوند تعجب نکنید آقایی ناآگاهانه یا خائنانه توئیت کند: دنیای فردا دنیای گفتمان است نه موشک ها....!!" نویسنده مطلب که "روح الله فرازمند" طلبه حوزه علمیه اصفهان معرفی شده است با طرح اتهاماتی به "آیت الله" هاشمی می نویسد:" گناه بزرگ هاشمی به تعبیر رهبر معظم انقلاب «امیدوار کردن دشمن بیرونی» است. تقارن این اظهارات هاشمی را با جنجال های موشکی غربیها نباید اتفاقی دانست. و البته این به معنای جاسوس بودن هاشمی نیست و البته نیازی هم به جاسوسی نیست چرا که نتیجه غفلت و خیانت یکی است. متاسفانه ماجرا از جایی غم انگیزتر می شود که بدانیم این سیگنال به غرب ارسال شده است و او حالا به خوبی می داند که یکی از رجال شاخص نظام که به هر دلیل در میان مردم و مسئولین واجد یک مقبولیت نسبی است نظری مخالف حاکمیت جمهوری اسلامی دارد و این اظهار نظر از جانب شخصی مانند هاشمی دشمن را متقاعد می کند که می تواند مساله موشکی را تا ایجاد یک شکاف عمیق اجتماعی دنبال نماید". 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
۱
۰
در این ماه مبارک دعا کنید که اصلاحطلبان با مشکل مواجه شوند و یا شکست بخورند , ویا برجام به بدجام و جام زهر تبدیل شود و ایران با مشکل مواجه شود و در انتخابات بعدی ما پیروز شویم من رئیس و یا فرماندار شوم انشالله
پربحث ترین عناوین