counter create hit تولید بهترین برنج دنیا در آستانه
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۵۹۴۶۴

تولید بهترین برنج دنیا در آستانه

مدیرجهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: یکی از علل کیفیت مناسب برنج این شهرستان آبرفتی بودن شالیزارهاست.


«گودرز کمال‌پور» در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه گیلان، با اشاره به این‌که هم‌اکنون نشاء برنج در شالیزارهای شهرستان آستانه‌اشرفیه در حال انجام است، گفت: در این شهرستان یکی از با کیفیت‌ترین برنج‌های دنیا تولید می‌شود و آبرفتی‌بودن شالیزارها یکی از علل مهم کیفیت خوب برنج آستانه است.

وی با اشاره به‌ این‌که زنان در کشت و کار تولید برنج آستانه سهم بیش از 50 درصدی دارند، خاطرنشان کرد: سالانه در هر هکتار از اراضی این شهرستان حدود 4.5 تن شلتوک برنج حاصل می‌شود.

کمال‌پور ادامه داد: در صورت شرایط جوی مناسب امسال شاهد افزایش تولید برنج خواهیم بود.

مدیرجهاد کشاورزی آستانه اشرفیه با اشاره به این‌که افزایش محصول، کاهش هزینه‌های تولید، کاهش سختی‌کار، افزایش سرعت، کاهش مصرف بذر و... از اهداف توسعه بخش مکانیزاسیون کشاورزی است، افزود: هم‌اکنون این شهرستان در زمینه توسعه بخش مکانیزاسیون کشاورزان در جمع سه شهرستان برتر استان قرار دارد.

کمال‌پور ادامه داد: هم‌اکنون این شهرستان از وجود 7800 دستگاه تیلر، 720 دستگاه تراکتور، 400 کمباین و 400 ماشین نشاء کار بهره‌مند است.

وی هم‌چنین با اشاره به این‌که پرداخت نوبت جدید تسهیلات توسعه بخش میکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان از خردادماه امسال آغاز می‌شود، گفت: در نوبت جدید پرداخت این تسهیلات، 53 میلیارد ریال به‌منظور توسعه بخش مکانیزاسیون به این شهرستان اختصاص یافته که تاکنون حدود 50 نفر از متقاضیان نیز برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند.

کمال‌پور هم‌چنین با اشاره به این‌که آستانه اشرفیه دارای 23 هزار و 507 هکتار از اراضی زیر کشت برنج است و عملیات آب تخت در 10 درصد از اراضی منطقه نیز انجام شده است، تصریح کرد: با توجه به توسعه بخش مکانیزاسیون کشاورزی در سال‌های اخیر پیش‌بینی می‌شود حدود 12 هزار هکتار از اراضی زیر کشت برنج این شهرستان امسال به‌صورت مکانیزه نشاء شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین