counter create hit این میلیاردرهای کره ای خواستار تجارت با ایران هستند
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۵۹۷۰۵
پس از سفر رییس جمهوری کره جنوبی به تهران

این میلیاردرهای کره ای خواستار تجارت با ایران هستند

طیفی از غول های میلیارد تجارت و سرمایه گذاری در کره جنوبی از جمله "چویی تایی وون" رییس SK Group، "هو چانگ سو" رییس GS Group و "کو چا یول" رییس LS Group از جمله افراد سرشناس اقتصاد سئول بوده اند که همزمان با سفر اخیر رییس جمهوری کره جنوبی به تهران خواستار استفاده از فرصت های کسب و کار جدید در بازار ایران هستند.
سرویس اقتصاد خرداد: نشریه "کورا هرالد" با اشاره به تمایل سرمایه گذاران بزرگ کره جنوبی برای سرمایه گذاری در ایران می نویسد:"آنان در روزهای اخیر در تهران به سر می برند و خواستار توسعه همکاری با تهران در حوزه انرژی و ساخت و ساز و توسعه زیرساخت ها هستند. هیئت اقتصادی کره ای متشکل از نمایندگان 236 شرکت و نهاد مالی و صنعتی است. این هیئت اعزامی همراه با خانم "پارک گئون هی" در سفر رسمی سه روز او به ایران که تا سه شنبه طول می کشد به ایران سفر کرده اند". 


به گزارش خرداد، این نشریه اشاره می کند که SK Group سومین شرکت بزرگ و فعال در کره جنوبی است که خواستار همکاری با ایران پس از سرگیری صادرات نفت آن کشور پس از لغو تحریم ها و همکاری با تهران درنوسازی زیرساخت هاست. 


این شرکت کره ای یکی از بزرگترین در کره جنوبی است که در زمینه ساخت و ساز ساختمان و املاک و مشارکت در پروژه های عمرانی فعال است. در رتبه بتدی جهانی سال 2013 میلادی "فورچون" این شرکت در میان 500 شکرت جایگاه پنجاه و هفتم را کسب کرده بود. این شرکت بیش از 70 هزار کارمند در اختیار دارد که در بیش از 113 دفتر در جهان فعال هستند. این شرکت بیش ترین سرمایه گذاری ها را در حوزه انرژی، نفت و پتروشیمی انجام داده است و بزرگترین شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت وایرلس در کره جنوبی  و حوزه ارتباطات نیز محسوب می شود. این شرکت در سال 1953 میلادی تاسیس شده است. و درآمد ستلانه ای بالغ بر 98 میلیارد دلار در سال 2011 میلادی داشته است. 

یکی از سخنگویان این شرکت نیز اظهار کرده است که شرکت های وابسته به گروه "اس کی" خواستار همکاری با ایران در عرصه انرژی و سرمایه گذاری در این بخش هستند. 


این نشریه در ادامه اشاره می کند که شرکت GS نیز خواستار افزایش فعالیت های در ایران به خصوص در حوزه انرژی است. شرکت LS نیز که یکی از پیشتازان جهانی برای ارائه کابل های برق است نیز اظهار کرده که خواستار مشارکت در نوسازی زیرساخت های مرتبط با حوزه برق ایران است. 


شرکت "ال اس گروپ" در سال 1936 میلادی تاسیس شده است و مقر آن در آنیانگ کره جنوبی است و درآمد سالیانه اش در سال 2010 میلادی 25 میلیارد دلار بوده است. این شرکت در کنترل خانواده "کو" قرار دارد و با زیرمجحموعه هایی که دارد در حوزه برق رسانی و توسعه زیرساخت های انرژی فعال بوده است. شرکت "جی اس گروپ" نیز در سال 2005 میلادی تاسیس شده است و در زمینه توسعه زیرساخت های انرژی فعال است. این شرکت نیزدر انحصار خانواده "کو" قرار دارد. 

این نشریه اشاره می کند که انتظار می رود حجم قراردادهای تجاری شرکت های خصوصی و دولتی کره جنوبی با ایران برای توسعه 66 پروژه ساختمانی ، توسعه بیمارستان ها و ریل گذاری راه آهن و خطوط حمل و نقل ایران باشد. 

اشنایی با میلیاردهای صاحب شرکت های کره جنوبی که خواستار همکاری با ایران هستند

چویی تایی ون

متولد دسامبر سال 1960 میلادی است و رییس گروه "اس کی" است. او مسئول حفاظت از سرمایه گذاری برای ساخت پارک "اولاسان گرند پارک" بزرگترین پارک شهری در کره جنوبی بوده است. شرکت او سومین شرکت بزرگ در کره جنوبی در حوزه انرژی، ارتباطات و پتروشیمی و ساخت مواد شیمیایی است. او دانش آموخته دانشگاه شیکاگو بوده است. خانواده "چوی" ارتباط گسترده ای با این دانشگاه دارند. 

کوون او جون 

این شخصیت مهم کره جنوبی از مارس 2014 میلادی رییس شرکت POSCO بوده است و در سال 2011 میلادی نیز مدیر بخش فناوری آن شرکت بود. او هم چنین معاون اجرایی ارشد در بخش آزمایشگاه تحقیقات فنی در دیگر بخش های آن شرکت نیز بوده است و در اروپا نیز فعالیت داشته است. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
کاویان
United States
۰۰:۵۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
خیلی گزارش خوبی بود به امید باز شدن درهای اقتصاد ایران و جذب سرمایه های بیشتر