counter create hit مسابقه "هنری" با مقاصد "سیاسی" برای کارشکنی در"تعامل سازنده با جهان"
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۶۱۵۸۸
بازتاب گسترده منفی مسابقه بین المللی کاریکاتور با مضمون "هولوکاست" در رسانه های بین المللی

مسابقه "هنری" با مقاصد "سیاسی" برای کارشکنی در"تعامل سازنده با جهان"

مدت ها بود که "نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل به دلیل سیاست منطقی دولت روحانی بهانه ای برای حمله علیه ایران نداشت. برگزاری نمایشگاه اخیرا اما بهانه را به دست او و رسانه های خارجی داد.
سرویس بین الملل خرداد: برگزاری مسابقه بین المللی کاریکاتور با مضمون هولوکاست از روز شنبه برگزار شد. برگزار کنندگان این مسابقه گفته اند که هدف از آن نقد استانداردهای دوگانه غرب و ادعای آن کشورها درباره آزادی بیان است و نه انکار نسل زدایی نازی ها علیه یهودیان.

 
به گزارش خرداد، از همان ابتدا اما اظهارات سید "مسعود شجاعی طباطبایی" دبیر دومین مسابقه بین الملل کاریکاتور هولوکاست نشان داد که این مراسم در ظاهر با اهداف هنری برگزار می شود اما در نهان مقاصد سیاسی پشت سر آن قرار دارد. پس از اظهارات اخیر ظریف در گفت و گو با خبرنگار "نیویورکر" در این باره که دولت در زمینه برگزاری این نمایشگاه نقشی نداشته شجاعی طباطبایی با حمله به ظریف اظهار کرد که او را در این نمایشگاه دعوت نخواهد کرد. او هم چنین ظریف را متهم به همصدایی با اسرائیل کرد ! بازتاب اظهارات دبیر این مسابقه بین المللی در خبرگزاری "فارس" و "تسنیم" و مانرو رسانه های اصولگرایان بر روی آن نشان می داد که یک هدف عمده از برگزاری این نمایشگاه وجود دارد و آن هم کارشکنی در روند تحقق شعار "تعامل سازنده با جهان" دولت روحانی آن هم درست در زمانی که توافق هسته ای حاصل شده، سرمایه گذاران خارجی مایل به سرمایه گذاری در ایران هستند و دولت امیدوار به لغو تحریم هاست. درست در چنین زمانی ابتکار عملی دلواپسانه ! سبب می شود تا چهره ای منفی از ایران در رسانه های جهان به نمایش گذاشته شود. 


خبرگزاری آسوشیتدپرس از برگزاری این نمایشگاه به عنوان "شوکی بزرگ برای بسیاری در سراسر جهان" یاد کرده است و در این باره می نویسد:"این نمایشگاه در حالی برگزار شده است که روحانی و دیگر میانه روها تلاش کرده اند تا روابط خود با غرب را بهبود بخشند. حدود 150 اثر از 50 کشور جهان در این مسابقه به نمایش گذاشته شده اند. در بسیاری از آثار اشاره می شود که اسرائیل از هولوکاست برای منحرف کردن افکار عمومی از درد و رنج فلسطینیان استفاده می کند. این مسابقه توسط نهدهای غیر دولتی با حمایت قوی نهادهای غیر میانه رو در ایران که مخالف توافق هسته ای بودند برگزار شده است. جایزه نقدی برای برنده این مسابقه 50 هزار دلار خواهد بود و سایر برندگان 12 هزار دلار دریافت می کنند". 

این خبرگزاری در ادامه اشاره می  کند که مسابقه قبلی در سال 2006 میلادی برگزار شد زمانی که احمدی نژاد هولوکاست را یک افسانه خواند.


 خبرگزاری "دویچه وله" آلمان ینز با انتشار گزارشی در این باره می نویسد:"همزمان با انتشار خبر برگزاری این نمایشگاه در ایران "رونالد لادر" رهبر کنگره یهودیان این نمایشگاه را تقبیح کرده است و آن را نشانگر انکار و مسخره کردن هولوکاست دانسته است. این نمایشگاه در حالی برگزار می شود که حسن روحانی رییس جمهوری معتدل ایران هولوکاست را رویدادی غم انگیز خوانده بود و گفته بود که ایران این رویداد را محکوم می کند". 


پیش از این "خرداد" در مطلبی به قلم "پژمان پارسی پور" با عنوان "از تیتر رقابت نازی ها" در دانشگاه اصفهان تا حمله دلواپسان علیه "ظریف" به نقد و بررسی علل و انگیزه های برگزاری مسابقه مذکور پرداخته بود. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
گرامي داشت هلوكاست توسط اصلاح طلبان براي كاستن دشمني غرب با ايران!!!!!!!!!!!!1
اين يعني همان تعامل اصلاح طلبان و ليبرالها با جهان!!!
در نگاه اينان يهود برابر است با جامعه جهاني؟!!!!!!!!
هلوكاست يعني دروغي به پهناي تاريخ كه اصلاح طلبان با توجه به تفكراتشان ملعبه دست استكبار و اميد صهيونست ها شده اند.
پربحث ترین عناوین
پرطرفدارترین