counter create hit 15 تا 19 سالگی سن بحرانی مصرف مواد مخدر در زنان
۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۶۲

15 تا 19 سالگی سن بحرانی مصرف مواد مخدر در زنان

جانشین ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: اولین شروع مصرف مواد مخدر در بین زنان این استان از سن 15 تا 19 سالگی می باشد که می توان از آن به عنوان سن بحرانی برای شروع مصرف مواد نام برد.

محمد رضا یزدان پناه  با اشاره به اینکه بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده درباره مصرف مواد مخدر در کشور،91 درصد از مصرف کنندگان را گروه مردان و 9 درصد را زنان تشکیل می دهند، افزود: در بین زنان 62 درصد متاهل، 35 درصد مجرد و سه درصد مطلقه می باشند.

 

وی ادامه داد: وضعیت سنی زنان مصرف کننده مواد مخدر نشان می دهد که بیشترین مصرف کنندگان در حال حاضر در گروه سنی 40 ساله و بالاتر و پس از آن در گروه سنی 20 تا 24 و 39 تا 35 سال می‌باشد.

 

یزدان پناه به ترتیب تریاک، شیشه و هروئین فشرده را بیشترین مواد مصرفی در بین زنان معتاد این استان بیان کرد.

 

وی اظهار داشت: در حال حاضر در این استان دو مرکز اقامتی میان مدت ویژه بانوان در شهرستان‌های شیروان و بجنورد به درمان بانوان معتاد می پردازند.

 

جانشین ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با بیان اینکه پلیس مبارزه به مواد مخدر در استان در راستای پاکسازی مناطق و مکان‌های پاتوق به صورت دوره‌ای اقدام به جمع آوری معتادین می کند، بیان کرد: تعداد کارتون خواب‌ها در سطح استان بسیار کمتر شده است.

 

وی توضیح داد: از سوی دیگر با توجه به راه‌اندازی مرکز درمان اقامتی اجباری معتادین استان واقع در لنگر بجنورد، این افراد جمع آوری شده به مرکز فوق جهت درمان طی دوره سه ماهه انتقال می‌یابند.                                                                                                 منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
پرطرفدارترین