counter create hit بازتاب موفقیت فیلم فرهادی در رسانه های بین المللی
۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۱۶۲۸۹۳
پس از دو جایزه ای که در جشنواره کن به "فروشنده" رسید

بازتاب موفقیت فیلم فرهادی در رسانه های بین المللی

رسانه های بین المللی جوایز رسیده به فیلم "فروشنده" فرهادی را در سطح گسترده یا بازتاب داده اند.
سرویس بین الملل خرداد:" سایت "ورایتی" که اخبار مرتبط با سینمای امریکا و جهان را بازتاب می دهد از موفقیت اخیر فیلم فرهادی تحت عنوان نشانه ای از احیای سینمای ایران" در دوران پسا تحریم" و پس از برجام یاد کرده و در این باره می نویسد:"جدایی نادر از سیمین" فیلم پیشین فرهادی بود که در رقابت برای کسب نخل طلای کن در سال 2013 میلادی خوش درخشید. اکنون نیز فیلم جدید او و موفقیت ان نشانه ای از بازگشت تاحدودی غیر منتظره سینمای ایران به عرصه بین المللی است. جایزه بهترین جایزه مرد برای بازی درخشان "شهاب حسینی" به او رسید و  جایزه بهترین فیلمنامه نیز به فرهادی اختصاص یافت". 



به گزارش خرداد، این سایت در ادامه اشاره می کند که جدایی نادر از سیمین در سال 2012 میلادی برنده جایزه اسکار شد. این سایت در ادامه اشاره می کند فرهادی در حالی این فیلم را ساخته که خودش گفته است که می خواهد به ایران بازگردد. این سایت می افزاید:"او می گوید که با وجود تمام مشکلات و سانسورهای صورت گرفته در ایران او از کار در کشورش لذت می برد از ساخت فیلم در آنجا راضی است". 


این سایت اشاره می کند که فیلمسازی چون جعفر پناهی نیز که برنده خرس طلایی در جشنواره برلین برای ساخت فیلم "تاکسی" شده بود اما او متاسفانه ممنوع الخروج است و امکان ساخت فیلم هایش را در ایران ندارد. 

ورایتی با ابراز خوش بینی درباره تاثیر توافق هسته ای بر اقتصاد اشاره می کند که اکنون باید شاهد رونق گرفتن دوباره سینمای ایران نیز باشیم. 


خبرگزاری فرانسه نیز توجه عمده اش را معطوف به رسیدن جایزه بهترین جایزه برای بازیگر مرد به شهاب حسینی کرده و در این باره می نویسد:"حسینی در مراسم اختتامیه شصت و نهمین فستیوال کن در جنوب فرانسه گفت که این جایزه متعلق به مردم ایران است و قلب او همیشه با آنهاست. خبرگزاری فرانسه اشاره می کند که شهاب حسینی به دلیل ایفای نقش شوهری که به دلیل حادثه ای برای همسرش تحت تاثیر قرار گرفته است و وضعیت متزلزلی پیدا کرده جایزه گرفت. 


روزنامه گاردین اما  گزارش  خود را با اظهارات اخیر فرهادی آغاز کرده است که گفته بود تروریست ها احساس می کنند که دلیل خوبی برای خشونت ورزی دارند. گاردین می نویسد:"او درباره وضعیت روشنفکران در ایران نیز گفت او اظهار کرد که روشنفکران در ایران مورد توهین و تحقیر قرار گرفته اند و فیلم اخیرش نشان می دهد که مردمی مترقی که سنت هایی عمیق دارند چگونه می توانند به افرادی تبدیل شوند که خشونت ورزی می کنند". 

گاردین اشاره می کند که این فیلم فرهادی نیز درباره قضاوت های اخلاقی، سوء تفاهم ها و آن گونه که خودش می گوید کاوش در آن چیزی است که حس انتقام در آدمیان نام دارد. 


نشریه "نشنال" امارات نیز با انتشار گزارشی اشاره می کند که فروشنده ساخته فرهادی اقتباسی از یکی از فیلم های "ارتور میلر" است و در ادامه باره می نویسد:"ترانه علیدوستی و شهاب حسینی هر دو در این فیلم فوق العاده بازی کردند. زن و شوهری که باید تصمیم بگیرند چگونه به یک حمله پاسخ دهند". این نشریه می افزاید:"فرهادی خود گفته بود که این فیلم قرار نبود ساخته شود او روی پروژه ای برای ساخت فیلم در اسپانیا برنامه ریزی کرده بود. او می گوید همه چیز به خوبی در حال پیش رفتن بود اما او برای کشورش احساس دلتنگی می کرد و خواست تا قبل از کار در اسپانیا فیلمی در ایران بسازد". 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
بهزادی
United States
۱۷:۴۶ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
۰
۰
عالی بود
پربحث ترین عناوین