counter create hit کاسترو: مردم برای روزهای سخت آماده باشند
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۶۹۸۴۲

کاسترو: مردم برای روزهای سخت آماده باشند

رئیس‌جمهوری کوبا خطاب به مردم کشورش گفت که باید برای روزهای سخت آماده باشند چرا که این کشور کمونیستی باید هزینه‌ها و انرژی مصرفی را کاهش بدهد. هاوانا با کمبود شدید نقدینگی و کاهش واردات نفت از ونزوئلا روبروست.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری صدای آمریکا، به گفته رائول کاسترو، رئیس‌جمهوری کوبا در جلسه میان‌دوره مجلس ملی، رشد اقتصادی کوبا در نیمه اول سال جاری میلادی به یک درصد کاهش یافته است؛ در همین بازه زمانی در سال 2015 رشد اقتصادی 7 / 4 درصد بوده است. این نیمی از آن چیزی است که دولت پیش‌بینی کرده بود.

هشدار کاسترو در شرایطی مطرح می‌شود که مردم کوبا به دلیل اصلاحات اقتصادی و گرم شدن روابط با ایالات متحده انتظارات بالایی دارند. کاسترو در نشستی که ورود خبرنگاران خارجی در آن ممنوع بود، گفت: شایعات و پیش‌بینی‌ها از سقوط قریب‌الوقوع اقتصاد ما با بازگشت به مرحله حاد "دوره ویژه" ظاهرا در حال نمایان شدن است.

منظور کاسترو از "دوره ویژه" اشاره به سال‌های پس از سقوط شوروی به عنوان بزرگترین حامی کوباست. در آن دوران در اوایل دهه 90 میلادی، مردم کوبا با کمبود شدید مواد غذایی و قطعی برق دست و پنجه نرم می‌کردند.

کاسترو گفت: نمی‌توانیم انکار کنیم که برخی تبعات در پی باشد که شرایط بدتر از الان شود اما ما آماده هستیم تا شرایط را درست کنیم.

دفاتر دولتی و شرکت‌های تحت مدیریت دولت هاوانا در حال حاضر ساعت کاری را کاهش داده‌اند و استفاده از تهویه را محدود کرده‌اند. سینماها شمار فیلم‌های نمایشی را کاهش داده و جایگاه‌های سوخت خیلی بیشتر از سال‌های پیش بدون سوخت می‌مانند. به گفته کاسترو، کوبا برای پرداخت به موقع پول تامین‌کنندگان خارجی تقلا می‌کند و از آنها بابت درک شرایط گذار کشورش قدردانی کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: