counter create hit دردسرهای کشف روسپی خانه یونان باستان در ترکیه
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۷۱۸۸۶
انصراف حامی مالی طرح اکتشافی

دردسرهای کشف روسپی خانه یونان باستان در ترکیه

خبرگزاری "العربیه" با انتشار خبری اشاره کرده است طرح اکتشافی یک روسپی خانه قدیمی از دوران یونان باستان در جنوب ترکیه با کسری بودجه مواجه شده است.
خرداد: این شبکه خبری اشاره کرده است که پس از یافتن این روسپی خانه متعلق به دوران هلنی یونان باستان مربوط به قرن هفتم پیش از میلاد که در انتالیا است تیم تحقیقاتی گزینه ای جز ترک طرح ندارند چرا که حامیان مالی از ادامه سرمایه گذاری بر روی آن منصرف شده اند. 

"حسین صبری الانیالی" باستان شناس که سرپرستی تیم 60 نفره باستان شناسی را برعهده دارد می گوید زمانی که به سرمایه گذاران و حامیان مالی گفتیم که هدف مان کشف بناهای باستانی انان استقبال کردند اما زمانی که می گوییم اینجا قبلا یک دستشویی یا یک روسپی خانه بوده عوض نظرشان می شود و از ادامه سرمایه گذاری منصرف می شوند". 

باستان شناسان اما گفته اند اگر سرمایه گذاری لازم در اختیارشان قرار گیرند کشفیات بیش تری مربوط به بناهای هزاران ساله را خواهند داشت که مربوط به دوران یونان باستان بوده اند. سابقه اکتشاف تاریخی در این ناحیه با سال 1967 باز می گردد که پس از مدتی توقف بار دیگر از سال 2009 میلادی از سر گرفته شده است.




 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: