counter create hit کاهش‌نرخ‌بهره‌بانکی‌و‌تغییرات‌مثبتی‌در‌چرخه‌تولید
۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۷۲۸۶۸

کاهش‌نرخ‌بهره‌بانکی‌و‌تغییرات‌مثبتی‌در‌چرخه‌تولید

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان، معتقد است: در مدت کوتاهی که کاهش نرخ بهره بانکی اعمال شده تغییرات مثبتی در چرخه تولید مشاهده شده است .

عبدالله اکبری، نایب رییس اتاق سمنان در نشست هیات رئیسه اتاق سمنان اظهار کرد: کاهش نرخ بهره بانکی که با حمایت دولت تدبیر و امید محقق شد در چرخه تولید تاثیر بسیار مثبت و مشهودی داشته است.

وی، فضای رقابتی بین بانک‌ها را مهم دانست و اظهار کرد: بانک‌ها از این پس باید به‌دنبال جذب مشتری بوده و لازمه این کار این است که دولت یک برنامه مدون با هدف ایجاد ثبات بیشتر در فضای اقتصادی تدوین کند.

این فعال اقتصادی و تولیدکننده سمنانی از یکسان‌سازی نرخ ارز حمایت کرد و گفت: تفکر ثبات‌مند آزادسازی نرخ ارز، سبب می‌شود که فعالان اقتصادی بتوانند برنامه‌ریزی مدونی برای فعالیت‌های خود داشته باشند.

اکبری راد اظهار داشت: یکی از راهکارهای رفع موانع تولید، حل مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی است به‌همین دلیل، بانک‌ها باید یک سیاست متوازن و کارآمد داشته باشند تا بتوانند راه گشای شرایط موجود باشند . 

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان بر لزوم حمایت بیشتر از تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: جدای از حمایت‌های دولت پشتیبانی بانک‌ها و موسسات مالی از تولید، امید به عبور از شرایط رکود را افزایش داده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: