counter create hit آمار گدایان جمع آوری شده تهران
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۷۴۲۸۱

آمار گدایان جمع آوری شده تهران

معاون شهردار تهران گفت: در ادامه اجرای طرح جمع آوری متکدیان در شهر تهران تاکنون بیش از 800 گدا در 12 محور آلوده پایتخت جمع آوری شدند.

به گزارش ایرنا، مجتبی عبدالهی روز یکشنبه در نشست خبری وضعیت شهر تهران به لحاظ حضور گدایان و شبه متکدیان نامناسب دانست و افزود: برای تغییر این وضعیت، جلساتی با مسئولان مربوطه برگزار شده و در این ارتباط طرح جمع آوری متکدیان با جدیت اجرایی شد.
وی گفت: برخی از گدایان جمع آوری شده، اتباع خارجی بودند که به مسئولان مربوطه تحویل داده شدند که به کشورهای خود بازگردانده شوند.

معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران گفت: برخی از آنان نیز معتاد بودند که بعد از طی کردن مراحل قانونی و حکم قضایی به کمپ ماده 16 تحویل داده شدند و برخی از متکدیان نیز کودکان کار بودند که تحویل بهزیستی شدند.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح جمع آوری متکدیان تعامل خوبی میان شهرداری فرمانداری و استانداری تهران ایجاد شده ابراز امیدواری کرد: در اجرای این طرح، همکاری خوبی با سایر دستگاه ها صورت گیرد تا این کار تداوم پیدا کند و شاهد شرایط مطلوبی در سطح شهر تهران باشیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به معضل اعتیاد در شهر تهران گفت: معتادان متجاهر یک دوره در سطح شهر تهران جمع آوری شدند و اخیرا هم جلساتی را با استانداری تهران برای اجرای این طرح داشته ایم.

عبدالهی افزود: شهرداری تهران یک سری اقدام های زیرساختی در حوزه جمع آوری معتادان از جمله آماده سازی مراکز و کمپ های ترک اعتیاد را انجام داده و این مراکز را در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار داده است.

وی گفت: در این ارتباط کمپ ها و مراکز ترک اعتیاد با ظرفیت یک هزارو500 تا دو هزار نفر از سوی شهرداری آماده شده تا با همکاری نیروی انتظامی مدیریت شوند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به ایجاد و آماده سازی مراکز بهاران با نگاه علمی و کارشناسی افزود: معتادان بعد از پایان دوره درمان برای توانمندسازی و کارآفرینی با همیاری خانواده هایشان شش تا 9ماه در این مراکز نگهداری می شوند تا بتوانند به زندگی عادی خود بازگردند.

وی گفت: تاکنون شهرداری تهران جلساتی را با موضوع مسایل فرهنگی و آسیب های اجتماعی؛ تکدی گری و اعتیاد با مسئولان مربوطه از جمله استانداری، وزبر کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر داشته و در این جلسات گزارش هایی را از اقدام های خود در این حوزه ها ارائه کرده است.

عبدالهی افزود: معاونت امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران جلسات دورن سازمانی نیز در مورد آسیب های اجتماعی و با محوریت اعتیاد برگزار کرده و نقطه نظرات مختلف در این حوره ها را مورد بررسی قرار داده است.

*تشکیل کارگروه های اعتیاد، تکدی کری و تحکیم بنیان خانواده با حضور خبرنگاران 
معاون شهردار تهران از تشکیل کارگروه های اعتیاد، تکدی کری و تحکیم بنیان خانواده با حضور خبرنگاران رسانه های همگانی خبرداد و گفت: در این کارگروه ها اقدام های شهرداری تهران و نقطه نظرات رسانه ها درباره موضوع های تکدی گری و شبهه تکدی گری، اعتیاد، تحکیم بنیان خانواده و مسایلی از جمله طلاق، ازدواج و.. مورد بررسی قرار گرفته و تصمیماتی برای حل این معضلات و سامان بخشیدن به این مسائل اتخاد می شود.

عبدالهی با بیان اینکه موضوعاتی همچون فقر، حاشیه نشینی، اعتیاد، تحکیم بنیان خانواده در دستور کار وزارتخانه ها و سازمان های مسئول و شهرداری تهران قرار گرفته افزود: قرار است در این حوزه ها اقدام هایی از سوی نهادهای مسئول صورت گرفته و گزارش های خود را در این زمینه ارائه کنند.

وی حل معضلات و مشکلات جامعه را نیازمند یک همیت و عزم ملی و جهاد عمومی دانست و گفت: قانون وظایف همه دستگاه ها را در این حوزه مشخص کرده و شهرداری تهران بخشی از این زنجیره است و بارها اعلام کرده که آمادگی همکاری برای حل آسیب های اجتماعی و جمع آوری معتادان و متکدیان را با سایر دستگاه ها دارد.

*اکران طرح های فرهنگی در سطح شهر تهران
معاون شهردار تهران با اشاره به اقدام های این نهاد در دهه کرامت افزود: در دهه کرامت و به مناسبت میلاد امام رضا(ع) و میلاد حضرت معصومه(س) و نیز بازی های المپیک با همکاری سازمان زیباسازی، طرح های فرهنگی در بیلبوردها و عرشه های پل اکران شدند. 

عبدالهی با اشاره به تشکیل کمپینی برای اکران طرح های فرهنگی در سطح شهر تهران، گفت: در این کمپین طرح های گرافیست ها به مناسبت های مختلف فرهنگی و مذهبی مورد بررسی قرار گرفته و پس از تائید در سطح شهر اکران می شوند.

وی افزود: براین اساس طرح های فرهنگی نیز با تایید این کمپین به مناسبت دهه ولایت( عید قربان تا عید غدیر) و هفته دفاع مقدس در سطح شهر تهران اکران می شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین