counter create hit نیروهای عراقی عملیات نظامی برای آزادسازی موصل را آغاز کردند
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۶
کد خبر: ۱۸۴۲۹۱
با اعلام رسمی آغاز عملیات از سوی حیدر العبادی؛

نیروهای عراقی عملیات نظامی برای آزادسازی موصل را آغاز کردند

پس از اعلام رسمی آغاز عملیات آزادسازی موصل توسط «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در ساعات اولیه بامداد دوشنبه، نیروهای عراقی عملیات نظامی به منظور بازپس گیری این شهراز سیطره داعش را آغاز کردند.
سرویس بین المللی؛ به گزارش  المیادین، با اعلام رسمی آغاز عملیات آزادسازی موصل توسط حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیروهای امنیتی این کشور با حمایت نیروهای حشد الشعبی و پیشمرگه عملیات نظامی برای خارج کردن این شهر از سیطره گروه تروریستی داعش را آغاز کردند.

در همین راستا به محض اعلام آغاز عملیات، نیروهای عراقی و پیشمرگه مرکز شهر موصل را بمباران کردند. در همین حال توپخانه نیروهای حشدالشعبی تونل ها و سنگرهای گروه تروریستی داعش در جنوب موصل را مورد حمله موشکی قرار دادند.

شبکه المیادین گزارش داد که سرتیپ «عبدالوهاب الساعدی» فرمانده عملیات آزادسازی فلوجه مدیریت عملیات آزادسازی موصل را برعهده دارد.

در همین حال «عبدالغنی الاسدی» فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم عراق از اهالی موصل خواست که از مناطق خود خارج نشده و در منازلشان بمانند.

منابع نظامی اعلام کردند که بانک اهداف اولیه در این عملیات، بنا بر شناسایی اطلاعاتی بالغ بر ۳۵۰ هدف اولیه است.

این منابع همچنین از بمباران گسترده محور بعشیقه در شرق موصل و خطوط تدارکات رسانی داعش توسط نیروی هوایی عراق خبر دادند.

عملیات آزادسازی موصل از سه محور آغاز شده و مواضع داعش توسط توپخانه و حملات موشکی مورد هدف واقع شده است.

نیروهای عملیات ویژه و پیشمرگه از محور ناوران به سمت منطقه الشلالات در شرق موصل حرکت کرده اند.

همچنین توپخانه ۱۵۵ میلی متری نیروهای عراقی مواضع داعش در محور الخازر به سمت منطقه الحمدانیه در شرق موصل را به شدت بمباران کرد.

از سوی دیگر «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق از آغاز عملیات آزادسازی موصل استقبال کرده و از امید عراقی ها نسبت به اینکه آزادی نینوا سمبلی برای وحدت مردم و اراضی عراق باشد، خبر داد.

وی در عین حال بر اهمیت حفظ سلامت غیرنظامیان و تامین امکانات لازم برای امدادرسانی به آوارگان تاکید کرد.

گفتنی است که حیدر العبادی نخست وزیر عراق در ساعات اولیه بامداد دوشنبه رسما آغاز عملیات آزادسازی موصل از سیطره گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.
حیدر العبادی در سخنان تلویزیونی خود طی بامداد دوشنبه که لباس نظامی بر تن داشته و شماری از فرماندهان نظامی در داخل مقر عملیات مشترک همراه وی بودند، افزود: مردم عزیز عراق و اهالی نینوا ساعت آزادی فرا رسید و لحظه پیروزی بزرگ با عزم و اراده عراقی ها نزدیک شده است و من امروز آغاز عملیات آزادسازی استان نینوا را اعلام می کنم.

وی افزود: خرابی های داعش را آباد خواهیم کرد و ثبات و زندگی را به موصل بازمی گردانیم. دیری نخواهد پایید که برای برافراشتن پرچم عراق در مرکز موصل بین شما خواهیم بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: