counter create hit بدعتی تازه در بکارگیری واژه « لیدر فتنه» برای علی مطهری
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۹۲۳۹۹
دایره تنگ خودی ها برای عده ای که جز خود را بر نمی تابند

بدعتی تازه در بکارگیری واژه « لیدر فتنه» برای علی مطهری

«در تاریخ ٢٥ آذر اطلاعات سپاه امام رضا نامه ای به دادستان مشهد می نویسد و می‌گوید با توجه به اینکه از لیدرهای فتنه دعوت شده ما دغدغه جدی داریم و ممکن است درگیری پیش بیاید.»
سرویس سیاسی خرداد: «در تاریخ ٢٥ آذر اطلاعات سپاه امام رضا نامه ای به دادستان مشهد می نویسد و می‌گوید با توجه به اینکه از لیدرهای فتنه دعوت شده ما دغدغه جدی داریم و ممکن است درگیری پیش بیاید.» این جملات بخشی از اظهارات معاون اول قوه قضاییه و سخگنوی این نهاد درباره علت لغو سخنرانی علی مطهری در اربعین سال جاری است.

به گزارش خرداد؛ فارغ از اینکه تشکل دعوت کننده مجوز داشته یا نه و علت لغو سخنرانی قانونی بوده یا نه و یا اینکه چنین اقداماتی چه تبعات وتاثیراتی بر جامعه و فضای سیاسی دارد؛ نکته مورد اشاره در این مقال بکار گیری لفظ « لیدر فتنه» برای علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی توسط یک نهاد انقلابی است.

تا امروز و در ادبیات رسمی واژه فتنه به حوادث و اعتراضات سال 88 و پس از انتخابات ریاست جمهوری اطلاق و فتنه گران نیز برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی عنوان و سران فتنه هم کاندیداهای معترض در حصر بوده اند.

اما هفت سال و اندی پس از آن اتفاقات در نامه مورد اشاره قرار گرفته اطلاق واژه فتنه بسط و تعمیم یافته و شامل بر نایب رئیس مجلس نیز شده است.

علی مطهری فرزند تئوریسین انقلاب؛ کاندیدای منتخب مردم تهران و چهره برگزیده از سوی نمایندگان ملت برای سمت نایب رئیسی مجلس است؛ همگان او را به صراحت لهجه؛ رک گویی و دفاع از حقوق لایه های محذوف جامعه نیز می شناسند و سخنان اش در مجلس نهم بازتاب ها و واکنش های گسترده نیز داشت و از همان روزها تا به امروز تغییر و تحولی نداشته است.

اما به رغم این اظهارات علنی و واکنش های مشروح، صلاحیت علی مطهری مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته و با استقبال مردم نیز روبرو شد، از طرف دیگر به رغم اظهارات صریح و البته مغایر و متفاوت او با گفتار و رویکردهای برخی طیف های درون نظام نسبت به حوادث سال 88 علی مطهری هیچ گاه در آن فعل و انفعالات حضور میدانی و علنی نداشته؛ اغتشاش نکرده؛ فراخوان نداده؛ به دفاع تمام قامت از مطالبات معترضان آن برهه نپرداخته و در یک کلام تنها معترض برخوردها و رویکردهای اعمالی با معترضان بوده و خواستار تغییر مشی در این زمینه شده است.

او هیچ گاه نگفته است که محصورین بی گناه بوده اند یا مهر تایید بر اقدامات آنان نزده است؛ او تنها خواستار همه جانبه نگری به علت های حادثه؛ عدم برخورد یکسویه و نیز اعمال مر قانون در برابر همگان شده است.

حال چگونه است که علی مطهری نایب رئیس مجلس با عنوان « لیدر فتنه» خوانده می شود از آن مواردی است که جای توجه و تامل فراوان دارد.

همگان می دانند که سیاست اعلامی از سوی ارکان نظام جذب حداکثری و دفع حداقلی است و نیز این نکته بر کسی پوشیده نیست که اختلاف آراء و نظرات و دیدگاه ها در یک جامعه زنده و پویا امری گریز ناپذیر و البته مولفه ای مهم و مثبت است و به بالندگی فضای سیاسی و حوزه های مختلف و متکثر دیگر کمک می کند.

در این مورد خاص نیز واضح و مبرهن است که علی مطهری به رغم بیانات سریع و متفاوت خود مهر تایید صلاحیت بر کارنامه اش خورده و با توجه به شناخته شدگی وی و نیز اظهارات مکتوب و مبسوطش بعید است که این تایید بدور از نطر بزرگان باشد.

حال چرا عده ای اصرار دارند که دایره خودی های نظام و علاقه مندان به کشور و انقلاب را هر روز تنگ و تنگ تر کنند و آنچنان نامنعطفانه بیاندیشند که علی مطهری هم خارج از این گود قرار گیرد؟ آیا این هنر است که دافعه ما هزاران مرتبه بر جاذبه ما فزونی گرفته و بسیاری را در زمره دشمنان و مخالفان و فتنه گران قرار دهد؟

موضوع شخص علی مطهری نیست؛ موضوع دیدگاه و نگرشی است که جز خود را بر نتافته و بر مدار درست و انقلابی نمی بیند و به صرف اختلاف آرا و دیدگاه فرد منتقد را از دایره نظام به بیرون پرتاب کرده و در زمره فتنه گران و دسیسه پردازان قرار میدهد، نگرشی که هزینه های فراوانی را بر جامعه تحمیل کرده و در بلند مدت خواهد کرد و نه در مسیر آرمان ها و نه در راستای منافع انقلاب و ایران و نظام است.  


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
رسولی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵
۱
۶
شما باید ازمطهری دفاع کنید چون آلت دست شماست پیغمبر ص فرمود من ازمئومن ومشرک برشما نمی ترسم بلکه ازمنافق میترسم به زبان دم از اسلام وانقلاب ورهبری میزند ولی عملش باب طبع شما فتنه گران
نشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵
۱
۳
هیچکس بالاتر و بیشتر از علی مطهری د رخصوص فتنه و اتفاقات سال 88 موضع گیری های شاز نداشته است > ایشان اگر لیدر فتنه نباشد یکی از عوامل پشت پرده مدیریت فتنه بوده ؛ هست و خواهد بود حتی اگر با شامورتی بازی خود را نایب رییس مجلس باند بازان باشد.
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵
۰
۰
.......شما ها ازانسانی نجیب که وارث شهیدبزرگواراتقلاب مطهری است بعنوان لیدرنام می بریدکسی که نماینده واقعی ملت ونفراول تهران است اف برشما .....که بخاطرمنافع جناحی خودتان حاضریدهمهشئونات اسلامی رازیرپابگذارید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵
۰
۰
عده ای که هیچگونه منطقی برای گفتن ندارندمجبورند ازاین قسم کلمات استفاده کننداما این دیگرکهنه شده حنای شما رنگی ندارد
خامد
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۵ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵
۰
۰
لفظ فتنه وفتنه گران دیگه خسته کننده شده باید از الفاظ مدرن استفاده کرد.
پربحث ترین عناوین