counter create hit حذف همه چراغ‌های چشمک‌زن تهران
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۹۳۹۳۸

حذف همه چراغ‌های چشمک‌زن تهران

معاون شهردار تهران گفت: تمامی میدان‌های شهر باید چراغ‌دار شوند و هیچ چراغ چشمک‌زنی وجود نداشته باشد.

مازیار حسینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بزرگراه‌های اصلی و حساس پایتخت در صورت تأمین اعتبار تا پایان امسال به دوربین‌های ثبت حرکت مارپیچ مجهز می‌شوند، گفت: شهردار تهران برای اجرای این طرح قول مساعد داده است.
 
به گزارش مهر، وی اشباع و اخلال را به عنوان 2 معضل اصلی و مهم ترافیک پایتخت ذکر کرد و گفت: از سویی حجم معابر با ظرفیت خودروهایی که در آنها تردد می کنند برابر نبوده و از سوی دیگر در حرکت‌ها و گردش‌ها دچار مشکل هستیم.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه کوچکترین آسیب سرعت حرکت را کاهش می‌دهد یادآور شد: موضوع گردش به چپ یکی از مشکلات ترافیکی پایتخت بوده که باید با کانالیزه کردن حل شود اما تا اطلاع ثانوی و فرهنگ سازی در این حوزه باید با روش فیزیکی (جدول کشی) مانع از شکستن صف شده و آن را کنترل کنیم.
 
به گفته وی در تقاطع ها نیز باید فضایی برای انبارخودرو ایجاد شود تا کسانی که قصد گردش به راست دارند در آن مکان ایستاده و سپس گردش به راست کنند.
 
حسینی با بیان اینکه زمان دار بودن از بی زمانی بهتر است تاكيد کرد: تمامی میدان های شهر باید چراغ دار شوند و هیچ چراغ چشمک زنی وجود نداشته باشد.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به اینکه تعداد خودروهایی که با پلاک غیر تهران در سطح شهر تردد می کنند مشخص نیست اضافه کرد: این موضوع باید به کمک سیستم ITS (سیستم حمل و نقل هوشمند) سامان گیرد.
 
وی در ادامه تعامل شهرداری تهران با پلیس راهور را خوب ارزیابی کرد و افزود: مصوبات شورای ترافیک تهران متشکل از شهردار تهران (به عنوان رئیس شورا)، دبیر شورای عالی ترافیک کشور، فرمانده پلیس راهور، مدیرکل حمل و نقل استانداری تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران حکم قانون داشته و تلاش می کنیم تصمیماتی که برای ترافیک پایتخت اخذ می‌شود به تصویب این شورا برسد.
 
حسینی همچین بيان کرد: این شورا دارای یک کمیته کارشناسی است که ابتدا تصمیمات در این کمیته بررسی و سپس در شورا مطرح می شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود موتورسیکلت ها را یکی از ناهنجاری های شهر ذکر کرد و گفت: رسیدگی به این موضوع از اولویت‌های پلیس راهور است و در آینده نزدیک کارگاه‌های بررسی مشترک شهرداری تهران و پلیس راهور در این زمینه برگزار می‌شود.
 
معاون شهردار تهران گفت: این کارگاه شش تا هفت کارگروه داشته و پس از بررسی و جمع بندی نتایج، اقدامات اجرایی آغاز خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه موضوع موتورسیکلت ها سالهاست رها شده است اظهار کرد: اینکه با تأخیر به موضوعی بپردازیم اشکال ندارد اما اگر کاری را آغاز کرده و به صورت پایدار ادامه ندادیم مسأله‌ای بدتر است.
 
حسینی در ادامه درخصوص حوادث مترو با بیان اینکه کار زیرزمینی جزء کارهای با ریسک بالا محسوب می شود، گفت: هرچه مقیاس کار بزرگ‌تر باشد مسائل آن هم بزرگ تر است اما دوست داشتیم اگر اشتباهی در کار وجود دارد به ما دلگرمی داده و ما را راهنمایی کنند.
 
وی با اشاره به اینکه بخش جنوبی تهران خاک سست و ناپایدار است تاكيد کرد: در این قسمت ساختمانهای خشت و گلی و فاقد اسکلت وجود دارد اما چاره‌ای نداریم چراکه کار بزرگ است و نفع آن بزرگ تر از زحمتی که اکنون انجام می شود.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه چاره‌ای جز سه شیفت کار کردن در حوزه مترو نداریم افزود: تهران حداقل باید 270 کیلومتر مترو داشته باشد که در یک برنامه 10 ساله به 540 کیلومتر افزایش یابد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: