counter create hit تجمع دانشجویان دانشگاه اسفراین در اعتراض به واردات لوله های مشابه داخلی از چین
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۲۱۴۵۲۰

تجمع دانشجویان دانشگاه اسفراین در اعتراض به واردات لوله های مشابه داخلی از چین

دانشجویان دانشگاه اسفراین در اعتراض به واردات لوله بدون درز از چین با وجود تولید مشابه در شرکت لوله گستر اسفراین توسط وزارت نفت دست به تحصن زدند.

تجمع دانشجویان دانشگاه اسفراین در اعتراض به واردات لوله های مشابه داخلی از چین ,

به گزارش خرداد به نقل از عصر اترک، تجمع کنندگان با در دست داشتن دست نوشته هایی از بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره تولید داخلی به این اقدام وزارت نفت معترض بودند.
 این تجمع که از صبح امروز در دانشگاه فنی مهندسی شهرستان اسفراین آغاز شده است همچنان در این دانشگاه ادامه دارد.
شرکت لوله گستر اسفراین یکی از شرکتهای تابع سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است که در زمینه تولید لوله های بدون درز مخصوص چاههای نفت و گاز از سایز 4تا 16 اینچ فعالیت می کند که به لحاظ تولید این شرکت در سطح خاور میانه استراتژیک ومنحصر به فرد است.
این شرکت در همجواری مجتمع صنعتی فولاد اسفراین به عنوان تولید کننده مواد اولیه (شمش) قرار گرفته که فلسفه ایجاد این دو مجتمع در کنار یکدیگر تامین مواد اولیه شرکت لوله گستر با تولید بیش از100 هزار تن در سال بدون هزینه حمل و نقل بوده است.
این شرکت از سالهای 1377 شروع به نصب و استقرار ماشین آلات کرده ودر سال 1384 راه اندازی و شروع به تولید کرد واز آن زمان به بعد دچار مشکلات زیادی در امر تولید و اخذ قراداد با شرکتهای نفتی شد.
شرکت لوله گستر اسفراین با ظرفیت تولید 60 تا 80 هزار تنی لوله ی بدون درز با کیفیت API-5CT در سال، اکنون با کمتر از 20 درصد ظرفیت تولید خود در حال فعالیت است. 
چندی پیش هادی قوامی نماینده شهرستان اسفراین و 45 نماینده دهمین دوره مجلس شوراس اسلامی نیز طی نامه ای به وزیر_نفت در خصوص واردات لوله بدون درز با توجه به وجود کارخانه لوله_گستر تذکر دادند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین