counter create hit بین پول و لیگ خوب دومی را انتخاب می‌کنم
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۲۱۸۱۱
بسکتبالیست ایرانی–فرانسوی تیم ملی:

بین پول و لیگ خوب دومی را انتخاب می‌کنم

ملی‌پوش دو رگه تیم ملی بسکتبال ایران با اشاره به شرایطش در تیم ملی از تجربه حضورش در لیگ انگلیس صحبت کرد.

خرداد:ملی‌پوش دو رگه تیم ملی بسکتبال ایران با اشاره به شرایطش در تیم ملی از تجربه حضورش در لیگ انگلیس صحبت کرد.

Image result for ‫نوید نیکتاش‬‎

به گزارش ایسنا، نوید نیکتاش یکی از بازیکنانی بود که برای حضور در تورنمنت چین انتخاب شد و به همراه تیم ملی بسکتبال راهی این کشور شده‌ است. او بازیکن ایرانی – فرانسوی است که سال گذشته با تیم دانشجویان ایران در رقابت‌هایی به میزبانی بلژیک حضور داشت و سپس در تمرینات دانشگاه آزاد و تیم ملی هم شرکت کرد اما نتوانست در آن زمان نظر کادر فنی را به خود جلب کند. او در فصل گذشته لیگ انگلیس را تجربه کرد و عملکردش به گونه‌ای بود که مهران حاتمی سرمربی تیم ملی از او برای حضور در تمرینات تیم دعوت کرد و حالا جزو نفرات انتخاب شده برای تورنمنت چین است. او در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط خودش، نگاهش به بسکتبال ایران و آینده بسکتبالی‌اش حرف زد.

*حضور در ایران و انتخاب شدن برای تیم ملی را چطور می‌بینی؟

خیلی خوشحال هستم. ابتدا از این خوشحال هستم که به ایران آمدم و توانستم در تیم ملی باشم. اتفاق بزرگی برای من بود و از روز اول تمام تلاشم را کردم تا بتوانم خودم را نشان بدهم. با اینکه زمان خیلی کمی در اختیار تیم ملی بود اما همه بازیکنان تلاش کردند و تمرین‌های خوبی داشتیم. من نیز امیدوار بودم که نظر کادرفنی را جلب کنم که این اتفاق افتاد و برای تورنمنت چین انتخاب شدم. امیدوارم حالا بتوانم در چین نیز عملکرد خوبی داشته باشم. واقعا حس خوبی دارم و امیدوارم همه چیز خوب پیش برود.

*قبل از ورود به ایران شناختی از بسکتبال ایران داشتی؟

من برای بسکتبال ایران احترام زیادی قائل هستم. لیگ ایران را دیدم و معتقدم لیگ خیلی خوبی دارید و دوست داشتم که اینجا را تجربه کنم. چون می‌خواستم وارد اردو شوم سعی کردم شناختم از بسکتبال ایران زیاد شود و به همین دلیل هم این فصل و هم فصل گذشته را دیدم. با دقت مسابقه‌ها را زیر نظر گرفتم تا بتوانم خودم را با نوع بسکتبالی که در ایران اجرا می‌شود هماهنگ کنم تا زودتر در تمرینات با بقیه یکی شوم. به نظرم سطح لیگ ایران خیلی خوب است. خارجی‌های خوبی در لیگ ایران حضور دارند که سابقه بازی در اروپا و آمریکار را دارند. من هم آمدم تا به آنچه دوست داشتم برسم و همچنین بسکتبال ایران را از نزدیک تجربه کنم. این را هم بگویم که به طور کامل می‌دانم بسکتبال ایران جزو قدرت‌های بزرگ آسیا است و عناوین زیادی دارد.

*قبل از تو هم بازیکنان دورگه زیادی وارد بسکتبال کشور شدند اما بعد از چند سال افت کردند و رفتند یا دیگر مثل گذشته در تیم‌های خوب حضور ندارند. با کسی از آنها مشورت داشتی؟

من چند بازیکنی که مد نظر شماست را می شناختم. مثلا یونس لاله‌زاده از دوستان من است و به من گفت که بسکتبال ایران سطح بالایی دارد. او بازیکن خوبی است و نمی دانم چرا دیگر در ایران بازی نمی‌کند اما به طور کامل با من صحبت کرد و اطلاعات خوبی به من داد.

*فصل گذشته در لیگ انگلیس بودی. این لیگ چطور بود؟

لیگ انگلیس تجربه خوبی برایم بود؛ هم برای زندگی ام و هم برای بازی بسکتبالم. حضور در کشور دیگر برایم اتفاق خوبی بود. همچنین بازی کردن در بسکتبال یک کشور جدید هم خوب بود. به هر حال هر کشور بسکتبال خاص خودش را دارد و من به عنوان یک بازیکن دوست داشتم حضور در لیگ‌های مختلف را تجربه کنم. خودم حضور در انگلیس را خیلی دوست داشتم و اینکه توانستم زندگی در جای دیگر را تجربه کنم اتفاق خوبی بود.

*ویژگی‌های اصلی لیگ انگلیس چیست؟

انگلیس برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای لیگش دارد. تیم‌ها می‌توانند 5 بازیکن خارجی در یک فصل داشته باشند. در کشورهای دیگر دو یا سه بازیکن خارجی در هر تیم بازی می‌کند. لیگ بسیار سنگین و فشرده‌ای داشتیم. در هفته دو تا سه مسابقه برگزار می‌شد. همچنین قبل از شروع لیگ نیز تمرینات به سختی انجام می‌شد. بسکتبال در انگلیس در کنار سیستماتیک بودن خیلی فیزیکی نیز هست.

*برای فصل بعدی قرارداد داری؟

من بازیکن آزاد هستم و باید ببینم چه پیشنهادهای می‌آید و صادقانه بگویم که فعلا تنها در تیم ملی ایران هستم و تمام تلاشم عملکرد خوب برای ایران است.

* از ایران پیشنهاد داشته باشی به لیگ ایران می‌آیی؟

من بازیکن آزاد هستم و قطعا به پیشنهادهایم فکر می‌کنم. به لیگ ایران احترام می‌گذارم و اگر پیشنهاد خوبی باشد قبول می‌کنم.

*بین پیشنهاد مالی خوب از ایران و بازی کردن در یک لیگ معتبر و با کیفیت اروپایی کدام را انتخاب می‌کنی؟

جواب دادن به این سوال خیلی سخت است. نمی دانم، چون به این مساله فکر نکرده‌بودم. دوست دارم در ایتالیا، یونان و اسپانیا بازی کنم و تجربه بازی در این کشورها را داشته باشم. همچنین می‌دانم کشورهایی در آسیا مثل چین لیگ خوبی دارند. من دوست دارم بسکتبال بازی کنم و همچنین کشورهای مختلف را ببینم. درباره پول و لیگ خوب نیز به نظرم همه چیز 50 – 50 است. پول خیلی خوب است اما من جوان هستم و هنوز خیلی چیزها باید در زندگی‌ام یاد بگیرم و تجربه کنم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پرطرفدارترین