counter create hit پاسخ علی مطهری به تذکر اصل 110 نادر قاضی پور درباره قانونگذاری مجلس برای صدا و سیما
۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۲۴۵۷۳

پاسخ علی مطهری به تذکر اصل 110 نادر قاضی پور درباره قانونگذاری مجلس برای صدا و سیما

علی مطهری در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار اصل ۱۱۰ قانون اساسی نادر قاضی‌پور مبنی بر عدم جواز قانونگذاری برای صدا و سیما به جهت آنکه تحت نظر مقام معظم رهبری است اظهار داشت: ما می‌توانیم برای صدا و سیما یا سایر دستگاه‌هایی که دولتی نیستند در چارچوب قانون وظایفی را برای آن‌ها مشخص کنیم.

او که ریاست جلسه امروز مجلس را بر عهده داشت، ادامه داد: در قانون اداره و نظارت بر صدا و سیما نیز بنا است که همین کار را انجام دهیم در غیر این صورت نمی‌توانیم قانونی بنویسیم.

مطهری متذکر شد: اینکه صدا و سیما زیر نظر رهبری است به آن معنا نیست که مجلس نتواند توصیه‌هایی به صداو سیما داشته باشد، رهبری نیز فرمودند «من فقط رئیس سازمان صدا و سیما را تعیین می‌کنم و مثل نیروهای مسلح نیست که در جزئیات آن دخالت کنم اینطور نیست که همه جزئیات مورد تایید من است».

او افزود: وجود عبارت «مکلف است» در خصوص ماده قانونی پیرامون صدا و سیما و ایجاد تکلیف برای این نهاد اشکالی ندارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با‌‌ همان بودجه عمومی سازمان صدا و سیما می‌توان به معرفی هنرمندان و آثار هنری صنایع دستی کشور پرداخت و وضع ماده قانونی در این زمینه به این معناست که در این موضوع تاکید شده و مغایرتی با اصل ۱۱۰ قانون اساسی ندارد.

 


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین