counter create hit نظر پزشکیان درخصوص انتخاب وزرا و ترکیب کابینه دوازدهم
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۲۶۸۸۵

نظر پزشکیان درخصوص انتخاب وزرا و ترکیب کابینه دوازدهم

خرداد: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تفاهم و وحدت در کابینه‌ تأثیرگذاری اقدامات آنها را بیشتر می کند، گفت که وحدت نظر و تفاهم باید محور انتخاب وزرا باشد.

به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، مسعود پزشکیان در حاشیه مراسم چهلم شهدای ترور مجلس در جمع خبرنگاران درباره کابینه دوازدهم، گفت: فشارهای بسیاری از سوی جناح‌های مختلف وجود دارد. رسانه‌ها، نمایندگان، مسئولان و سخنگوها توقعاتی را ایجاد کره‌اند و رئیس جمهور نیز در مقابل همه این توقعات موظف به انتخاب وزرای خبره و توانمند است.

وی افزود: انتخاب وزرا باید منجر به تفاهم و توافق در راستای حل مشکلات کشور شود، در حقیقت تفاهم و وحدت در کابینه‌ دولت قطعاً تأثیرگذاری اقدامات آنها را بیشتر خواهد کرد. در مقابل کابینه با اختلاف نظر متعدد به سرانجام نخواهد رسید، بنابراین وحدت نظر و تفاهم باید محور انتخاب وزرا باشد.

پزشکیان همچنین تصریح کرد: رئیس جمهور باید با منتخبان همسو، متعهد و کاردان تعامل کند چرا که با فشار و جناح‌بندی امور کشور حل و فصل نمی‌شود. وزرای منتخب دولت دوازدهم باید برای مشکلات کشور راه‌حل داشته و از تجربه کافی برخوردار باشند.

نایب رئیس مجلس گفت: رئیس جمهور تاکنون فرصت برگزاری جلسه با ما به عنوان نایب رئیس مجلس در مورد تشکیل کابینه جدید را نداشته و با توجه به حجم توقعات و اظهارنظرهای مختلف فرصت تشکیل این جلسه پیدا نشده اما اتهام‌زنی رسانه‌ها و برخی اظهارات نادرست سبب شده جوی درست شود که دولت کمتر به سوی افرادی که با آنها همسو است، برود.

وی یادآور شد: جناح بندی در انتخاب وزرا کار درستی نیست، در واقع در مرحله اول توانمندی و تجربه افراد باید مورد نظر قرار بگیرد و پس از آن به همسویی فکری این افراد توجه شود
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین