counter create hit درس دیپلمات و سردار برای سران قوا
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۴۱۵۲۰

درس دیپلمات و سردار برای سران قوا

سرویس سیاسی خرداد: « در این برهه حساس ما به اتحاد و وحدت نیاز داریم و همان طور که رهبری فرمودند ما باید متحد باشیم» ،« در چنین شرایطی که همه تلاش می‌کنند ایران را نا‌امن کنند، ما به اتحاد نیازمندیم نه تفرقه، واقعا در این شرایط ما باید اتحاد داشته باشیم.»

به گزارش خرداد؛ سخنان بالا فرازهایی از گفتار ساعتی پیش سخنگوی دولت است، سخنانی که به حق و درست در شرایط فعلی گفته شده است اما گاه نشانه ای از آن در رفتار عالی ترین مقامات کشور دیده نمی شود. 

این نکته کتمان شدنی نیست که شرایط امروز کشور در یکی از مهم ترین گلوگاه و بزنگاه های تاریخی خود قرار دارد، عداوت دشمنان بیرونی در مسیر صعودی قرار گرفته و دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای با اهتمام دو چندان و هم افزاییی بسیار در پی زمین گیر کردن ایران در منطقه و در وجوه مختلف  هستند، در چنین شرایط حساس و خطیری، عقل سلیم حکم می کند که در اردوگاه داخلی از هرگونه اقدام تنش افزا و اصطکاک زایی پرهیز و در مسیر اجماع و اتحاد و هم افزایی جبهه خودی حرکت کنیم. 

اما مع الاسف برخی اقدامات نام و نشانی از حرکت در مسیر وحدت بخش ندارد، از یکطرف برای برخی بزرگان و چهره های مورد وثوق لایه های مختلف و متکثر مردم (که از سرمایه این اقبال و محبوبیت می توان بهره برداری فراوان نمود) موانعی ایجاد و  مورد بی مهری قرار می گیرند و از طرف دیگر و در کمال تعجب شاهد دور تازه ای از بگو و مگوهای سیاسی و کشاکش های لفظی شدید میان برخی مقامات عالی و به طور مشخص سران دو قوه کشور هستیم. 

فارغ از اینکه کدامین طرف آغازگر چنین مباحثی است و کدامین سو درست می گوید و چه کسی در میانه این منازعه حق به جانب است، اصل این کش و واکش ها در شرایط فعلی به هیچ روی با منافع ملی همخوانی و قرابتی ندارد. 

در طول چند ماه گذشته و به خصوص در برهه ای پس از انتخابات، شاهد برخی جدل های لفظی میان دولت مردان و شماری از فرماندهان سپاه پاسداران بودیم، نکته ای که نمود واضح و عینی داشت اما روز گذشته شاهد آن بودیم که چگونه ظریف و فرمانده سپاه همدیگر را در آغوش گرفته و سردار جعفری از یگانگی و همدلی و همراهی دولت و سپاه گفت. 

 و در سوی مقابل ظریف به تمجید از سپاه و جایگاه رفیع این نهاد انقلابی در ساختار حاکمیتی و در نزد افکار عمومی سخن گفت و البته سخنگوی دولت نیز امروز در این زمینه سنگ تمام گذاشت. 

شاید نتوان اختلاف سلایق و علایق و رویکردها در میان این دو مجموعه را منکرشد که انکار شدنی هم نیست اما شاهدیم در برهه حساس و تعیین کننده فعلی دو طرف با عمق شناخت نسبت به حساسیت موضع گیری ها و لزوم همراهی و هم افزایی چگونه به اظهار نظر پرداخته و به حمایت از یکدیگر در برابر دشمنان بیرونی می پردازند. 

نکته ای که باید سران محترم دو قوه هم التفاتی بدان نموده و توجه داشته باشند که در شرایط فعلی اولویت ها چیست و خواست افکار عمومی و ارکان نظام چیست و منافع ملی چگونه و در قالب چه رویکردها و گفتارهایی قابل تامین و تثبیت است، در زمان جنگ تحمیلی تا زمانی که اختلافات سیاسی داخلی در اوج بود، هی گاه نتوانستیم بر دشمن بیرونی فایق آییم و آنگاه که در مسیر وحدت حرکت کردیم، گشایش ها آغاز شد. 

البته تاکید بر پرهیز از اصطکاک افزایی و دوری گزینی از پرخاشگری به یکدیگر به معنای عدول از مواضع قانونی و اهتمام در مسیر رعایت حقوق شهروندی نیست که این خود بلیه ای سخت و مهلک است، بلکه سخن رعایت در گفتار و رفتار است.  
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
پرطرفدارترین